tiistai 4. tammikuuta 2011

V niinkuin Väsymys, L niinkuin Laiskuus.

Kamala väsymys. Koko ajan. Ehkä joulu sittenkin verotti omansa, vaikka luulin olleeni aika stressitön.
Illalla odotan suorastaan, että pääsen nukkumaan. Yritän joka ilta lukea joululahjaksi saamaani Riikka Pulkkisen Totta-kirjaa, mutta en pääse kovinkaan pitkälle, kun jo simahdan. Ärsyttää oikein.





Pojilla on viimeinen joululomaviikko menossa, mutta tänään olin laiska. En jaksanut lähteä ulkoilemaan (jos koiran lenkkeilytystä ei lasketa), enkä tehdä oikein mitään. Olin vain koko päivän kateellinen koirallemme, joka käpertyi sohvan nurkkaan tyynyn kanssa nukkumaan...säälittävää. Ei siis koiran nukkuminen vaan minun kadehtimiseni...
 Yritin häiritä sen unia kuvaamisella. Ei paljoa auttanut. Käänsi mokoma kylkeään ja jatkoi unia...




 Kuvasin myös patiollamme olevaa lyhtyä. En jaksanut pakata lapsia mukaan kuvausretkelle. Harkitsin sitä kyllä, mutta ei. Tänään ei pystynyt.




Illalla tein sentään ruokaa. Sekin oli aika nopeaa ja helppoa tänään. Valkosipulikanaa ja nuudeleita. Pari parsakaalin nuppua sekaan.

Huomenna. Aion ryhdistäytyä ja toivon, että sääherra tulee sen verran vastaan, että pakkanenkin voisi laskea muutaman asteen? Pliis?

Nöyrimmin teidän, Nti Korento.

2 kommenttia:

  1. Höh. Mulla on kanssa ollut seuranani V, eli väsymys. Kai se on tää vuodenaika? Eilen mä piristyin tuunailemaan kotia, no kai se on se valo... Ja hei mä just oon ajatellut että toi Pulkkisen kirja pitäis lukea... Toivottavasti piristyt pian ;)

    VastaaPoista
  2. Dahlia: Kyllä kunnon yöunet on korvaamattomat oman jaksamisen kanssa! Ellei nuku sitten liikaa. Niinkin on käynyt joskus.

    JOnna: Sen verran mitä Pulkkista olen ehtinyt lukea, niin suosittelen! Varsinkin jos on lukenut Rajan ja tykännyt siitä! :) Aika samantyyppistä tekstiä.

    VastaaPoista